ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Datering  (läst 714 gånger)

2013-01-01, 09:46
läst 714 gånger

Utloggad Karin Henry

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2016-09-15, 12:22
    • Visa profil
Hej och Gott nytt år!
 
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att uppskatta när bifogat foto är taget. Damen på bilden är född 1903 och fotot är med största sannolikhet taget antingen i Getinge (N) eller i Skövde stad.
 
Vänliga hälsningar,
 
Karin
 

2013-01-01, 12:48
Svar #1

Gunilla T Smith

Titta i nedre högra hörnet, där står nog årtalet instämplat. Det ser ut som 1923 eller 1928? En del fotografer var förutseende nog att göra detta. Kanske tänkte de mer på eventuella efterbeställningar än på kommande släktforskare men det är bara att vara tacksam.
 
God fortsättning
Gunilla

2013-01-02, 13:32
Svar #2

Utloggad Karin Henry

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2016-09-15, 12:22
    • Visa profil
Tack!Det var ju lättare än jag kunnat tro, för det verkar stämma(c; Hade missat den stämpeln. Ska vid tillfälle kontrollera orginalet. Kanske är det lättare att avgöra om det står 23 eller 28 på det.
Tack igen!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna