ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänt barn från USA?  (läst 533 gånger)

2008-06-14, 00:42
läst 533 gånger

Utloggad Inga-Lill Fjällström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 500
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 01:42
    • Visa profil
    • www.ingalills-anor.se
Hej!
Detta fotot fick jag också köpt på ett antikvariat tillsammans med en bunt andra foton. Det var blandat från Sverige och några från Brocklyn, New York. Kan detta vara därifrån tro? När kan det vara taget?  

 

 
Mvh Inga-Lill

2008-06-14, 09:04
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Heter pojken Anders Johan Ivar? Visst verkar han ha någon form av sjömanskostym? Med tanke på de lite bredade kragsnibbarna och lite puffiga axelkuller, så tippar jag på 1900-talets början, även om jag får känslan av fotot är taget senare, kanske 40-tal?
Ann-Mari Bäckman

2008-06-14, 17:10
Svar #2

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 11:50
    • Visa profil
Hej
På Rootsweb finns en tråd med ett foto som har en likadan ram (eller vad det nu kan heta på fotografi språk)  
Enl. uppgift i tråden så ska företaget Novelty Photo Co. varit verksamt i Peoria Illinois.
se länk
http://boards.rootsweb.com/surnames.hedrick/794/mb.ashx
 
Lasse

2008-06-14, 17:41
Svar #3

Utloggad Inga-Lill Fjällström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 500
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 01:42
    • Visa profil
    • www.ingalills-anor.se
Tack Lasse för den länken. Som du skrev så såg ramen till fotot likadant ut. Jag ska undersöka detta mer.
Mvh Inga-lill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna