ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart i världen....?  (läst 488 gånger)

2005-03-25, 18:09
läst 488 gånger

Ingrid Wikberg


Dessa gamla kort hittade jag en gång i en bok, tyvärr minns jag ej om det var en bok jag ärvt i familjen eller om det var en bok inköpt på antikvariat. Korten har legat länge i en låda.  
 
Kan någon säga vart korten kan vara tagna?  Tyvärr är de ganska åtgångna av tidens tand.
 
En faster till min farfar var guvernant i en rysk familj omkring 1900 i Storfurstendömet Finland. Jag vet att de bodde både i eller omkring Helsingfors samt bl a i St Petersburg.
Kanhända stammar korten från henne.
Och visst ser väl korten lite ryska ut? Eller kanske de kan vara från Finland?

2008-05-30, 18:39
Svar #1

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Länge sedan din fråga ställdes och mitt svar blir svävande. Detta med anknytning till Ryssland är nog korrekt, men kan vara Estland eller östra delen av Karelen (som nu tillhör Ryssland). Kyrkan på översta bilden liknar Salmis kyrka, numera ruin.
 
I www.Luovutettu Karjala.fi (hoppas adressen är korrekt) finns ett antal foton av kyrkor och byggnader i detta område.

2008-05-30, 19:54
Svar #2

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Jag försöker lägga in en bild av Salmis kyrka, såsom den såg ut före kriget

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna