ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gräns-stolpe,militärt?  (läst 459 gånger)

2011-02-22, 15:49
läst 459 gånger

Utloggad Guje Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2024-01-10, 18:18
    • Visa profil
Bilden är helt klart tagen före 1941 så mycket vet jag. För mig som är okunnig i det miltära undrar jag vad detta är? Jag har gissat att det kanske rör sig om något militärt märke och att den borde finnas i Litauen. Detta för att denna bild har suttit bland andra som kommer därifrån och ungefär vis samma tidpunkt. Det står 12/8 på baksidan men inget mera. Någon som vågar sig på en gissning?
Tack

2011-03-18, 14:12
Svar #1

Utloggad Guje Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2024-01-10, 18:18
    • Visa profil
Korrigering av datumet, det ska vara 17/8 1933. Jag har fått fram en text på baksidan efter försiktigt skrapande:
 
Gränsen mellan Ostpreussen och Litauen,17/8 1933.
 
Bilden finns tillsammans med andra och det verkar röra sig om en liten resa som ev har startat den 5 aug i Kaunas och som avslutats 20/8 I Memel vid ett havsbad. Där emellan har Rewellen,Königsberg och Kuriska näset  med dynerna(flaffet kanske det står på baksidan)besökts.
 
Guje

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna