ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtens namn  (läst 587 gånger)

2011-02-18, 18:50
läst 587 gånger

Utloggad Guje Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2024-01-10, 18:18
    • Visa profil
Jag skulle vilja veta vad den här båten kan heta och var den fanns? Jag har aningar om att den kan ligga i Litauen möjligtvis och att bilden kommer från en semester-resa mellan krigen i Litauen.
Man kan se en del av bokstäverna på båten.

2011-02-18, 20:34
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4723
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 11:22
    • Visa profil
Ett tips:
Zelenogradsk (ryska, betyder gröna staden) är en bad- och kurort vid Östersjökusten i Kaliningrad oblast (län), Ryssland, och är belägen cirka 30 kilometer norr om Kaliningrad. Staden hette Cranz när den var en del av tyska Ostpreussen
Hälsar Mats

2011-02-18, 22:09
Svar #2

Utloggad Guje Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2024-01-10, 18:18
    • Visa profil
Du är helt fantastisk!!Jag blir så himla glad. Tusen tack för detta!
I flera år har jag försökt kartlägga en massa bilder och på mindre än tre dagar får jag ett grepp om hur min svärfar har rört sig och jag känner att jag blir en del av historien. Många bilder återstår men jag är bara så lycklig.
 
Tack/ Guje

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna