ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ålder på barnen?  (läst 718 gånger)

2008-08-31, 12:46
läst 718 gånger

Utloggad Gerd Johansson

  • Gerd Johansson
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 19:41
    • Visa profil
Hej! Kan någon hjälpa mig att åldersbestämma de två äldsta barnen? Kortet föreställer min mans farmor Anna Johansson född i juli 1902 och hennes storebror Karl född i maj 1899. Det yngsta barnet är troligen en av deras yngre bröder, men vilken? Sven Arvid född i mars 1906 och död i nov 1908 eller Nils Gustav född i jan 1908 och död i nov 1911. Om det går att komma fram till hur gamla Anna och Karl kan vara, så är det lättare att avgöra vilken av deras yngre bröder det är.
 Tack på förhand
Gerd Johanssn, Tråvad
Gerd Johansson
Tråvad

2008-08-31, 12:51
Svar #1

Utloggad Gerd Johansson

  • Gerd Johansson
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 19:41
    • Visa profil
Hur jag än gjorde så blev det fel med bilden. Nytt försök.
Gerd
 
Gerd Johansson
Tråvad

2008-08-31, 15:00
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Gerd!
 
Flickan ser ut att vara i 9-års åldern och pojken 13-årsåldern. Då skulle fotot vara från ca 1911-1912. Det bör då vara Nils Gustav.
 
Nu är det bara det att jag tycker det ser ut som en flicka, som står i mitten. Visserligen hade pojkar kolt, men då brukade skärpet till skillnad från flickorna sitta nere på höften. Om man inte skulle bry sig om det, så verkar barnet ha en flickfrisyr. Hur gammal kan barnet i mitten vara? jag skulle gissa på 2-3 år. Det är lite svårt att se, då jag måste scrolla upp och ned, då fotot är så stort.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna