ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sju Syskon familjefoto med mera. Vilka är vem  (läst 565 gånger)

2003-08-20, 10:30
läst 565 gånger

mikael

Hejsan, jag tänkte bara posta detta så att jag kan få lite åsikter från folk som har lite mer vana, som kanske kan ge mig tipps. Det svåra med alla dessa är att det verkar som om denna släkten , i alla fall de äldre, har dött allihoppa och kan inte identifiera dem. Jag har fått några identifierade som ni ser på bilden nedan här.
 

 
Och jag har även ett album på hela släkten, vilket i detta fallet är Ståhl, Och några sidor är jag nästan helt övertygad om att det är syskonskaran med de sju syskonen.
 
Så jag tänkte bara fråga om ni har några tipps, tankar eller goda råd att identifiera dem, jag postar nedan de biderna jag har på dem, syskonen och några okända personer så får ni se hela problemet.
dock bör jag ju poängtera att de personerna som är utpekade ovan så kan bara Fredrik, Hanna Lovisa, Rut och David vara på dessa foton.
 

 
Det som gör allt så  himla svårt är ju att de är unga på bilderna jag har, men gamla på familjefotot.
Och de enda som är kvar i livet är barnbarn till dessa.
Förvisso kan man lägga in dem på Porträttforum här, men då jag vet att nästan inga av dem är kvar i livet så lär jag ju inte få något svar:(
 
Men jag har fått så väldigt bra svar här förut, folk som kan saker som man inte vet, allt ifrån att Jo, det är så här att på familjefoton placerade man alltid.. bredvid och folk som kanske inte kan identifiera, men se klara likheter som gör det självklart att de är samma personer.

2003-08-20, 20:07
Svar #1

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Hej Mikael!
 
6 och 10 ser ut att kunna vara samma person, men fotograferad ur lite olika vinklar. Samma sak gäller 5 och 8.

2003-08-20, 20:19
Svar #2

Mikael Andersson

Det kan du faktiskt ha rätt i, jag själv spekulerar att nr 10 är han som heter Fredrik Ståhl på bilden ovanför den.

2003-12-01, 03:42
Svar #3

Utloggad Kristoffer Ericson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2019-07-11, 20:04
    • Visa profil
Vill bara peka ut en sak att ungdomarna har Frälsningsarmens kläder på sig. Möjligen finns en register som iaf kan avgöra om det rimligtvis kan vara dessa.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna