ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Resande teatersällskap?  (läst 1061 gånger)

2003-12-23, 15:06
läst 1061 gånger

Utloggad Bernhard Johanson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2015-09-08, 09:39
    • Visa profil
    • www.cantab.nu/bernhard.johanson/
Kan någon hjälpa mig med denna bild, som jag närmast associerar med ett resande teatersällskap, men det kan naturligtvis vara något helt annat. Bilden återfunnen i en samling fotografier från Östersund och Hamstad.
 

2005-07-31, 23:48
Svar #1

Vigdis Asbjørnsen

Det ser mere ut som et selskap, ikke et taterfølge. Det er en prest der også.

2005-08-01, 09:44
Svar #2

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
 Det står ovan - resande t e a t e r sällskap - vilket kanske inte har så mycket att göra med ett s k taterfølge.
 
F ö borde väl huset kunna identifieras om det låg i Halmstad eller Östersund. Bör vara större byggnad med bl a speciella fönsterbågar vid en terass.
 
Kanske det går att göra en detaljscanning på prästen och efterlysa denne separat.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2005-08-07, 20:56
Svar #3

Utloggad Bernhard Johanson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2015-09-08, 09:39
    • Visa profil
    • www.cantab.nu/bernhard.johanson/
Hej!
Här är delförstoringar på personerna. Orginalets skärpa är inte bättre än så här:
 

 
Jag hoppas naturligtvis att få reda på om några av dem är släkt med mig. Det som talar emot detta, är att jag inte känner igen ett enda ansikte.
 
Förekommande namn i min släkt är, i Halmstad K.A. Johanson, Lekander, Almqvist och Maechel, samt i Östersund Sköld och Sjöberg.
 
Alla förslag mottages tacksamt!
 
Vänligen
Bernhard

2005-08-07, 21:05
Svar #4

Utloggad Bernhard Johanson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2015-09-08, 09:39
    • Visa profil
    • www.cantab.nu/bernhard.johanson/
Oj då! Blev visst lite fel. Resterande bild kommer här:
 

2005-08-12, 01:46
Svar #5

Vigdis H. Asbjørnsen

 
Mannen i midten av ditt foto minner en del om denne mannen synes jeg. Jeg var ikke hva han heter, men min farmors morfar var i Italia sammen med ham og et større reisefølge i 1914.
Min slektning bodde i Timrå, så Halmstad kan sikkert passe. Jeg forsøker selv å finne ut av et tilsvarende gruppebilde (der utsnittet er tatt fra) i innlegget under ditt her på anbytarforum
 
Vigdis

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna