ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Med stål i blick.  (läst 611 gånger)

2004-12-12, 16:46
läst 611 gånger

Bert Alriksson

Hej,
Detta foto fann jag i en låda med osorterade kort efter mina föräldrar. Jag har inga ledtrådar vem mannen med stål i blick kan vara.
 

 
Fotografens namn läser jag till W. Ohlson, Södertälje. Kanske finns det någon som kan hjälpa mig med identifiering.
 
Hälsar // Bert

2004-12-12, 18:33
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Bert!
 
Kan det inte vara så att mannen heter W. Ohlsson och är från Södertälje? Tryckte inte fotografen sitt namn på själva fotografiet?
 
Mvh
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2004-12-12, 19:47
Svar #2

Jan Ek (Janek)

Kanske är han blind? Eller så har han väldigt isblå ögon ...

2004-12-12, 21:46
Svar #3

Bert Alriksson

Ann-Mari,
Att W Ohlson är namnet på personen har jag tänkt på. Men då namnet inte stämmer med någon släkting så har jag beslutat att hitills inte fastslå det som bästa teori. Ibland Porträttfynd fann jag en fotograf W. Ohlson Wilma el. Vilma, dock har jag inte funnit någon anknytning till S-tälje. Fotot ser proffsigt ut, men det finns inget annat namn antytt som skulle kunna vara fotografens.
 

 
framsidan ser ut så här:
 

 
Jan, kanske mannen är blind. Jag tror det inte. Men en fantastisk blick eller hur!
 
// Bert

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna