ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lanthandel  (läst 1074 gånger)

2008-02-13, 16:33
läst 1074 gånger

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Känner någon igen den här lanthandeln eller personerna som sitter på trappan? Bilden kommer från min mors album. Hon bodde större delen av sitt liv i Gladhammar socken, Kalmar län, men vistades någon tid i slutet av 30-talet i Mariedamm, Närke och Motala.

2008-02-14, 12:12
Svar #1

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Inga-Britt!
 
Det sitter en skylt på den högra dörren till lanthandeln och jag tror jag kan uttyda att det står något firmanamn på den. Skulle man kunna få se en förstoring av bara skylten?
 
Helene
 
(Meddelandet ändrat av hjor den 14 februari, 2008)

2008-02-14, 19:19
Svar #2

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Hej Helene!
Tyvärr blir bilden suddigare när jag försöker förstora. Jag har tittat under lupp och kan inte se annat, än att det står Stockholms-Tidningen.
Affärens namn har nog hamnat utanför bilden. Jag har jämfört personerna med andra foton men utan resultat. Det fanns många affärer i Verkebäck förr i tiden, men det lär inte vara någon av dem. Ett annat förslag är lanthandeln i Fårhult. Är det någon som har bild på den?  
Mvh
Inga-Britt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna