ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jag ropade in några album på en auktion...med foton tagna i Hudiksvall.  (läst 1283 gånger)

2001-12-10, 00:35
läst 1283 gånger

Utloggad Annika Hjelm Hemmingsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2011-10-16, 23:17
    • Visa profil
Hejsan!
Jag har i min ägo flera gamla fotoalbum som jag räddat undan förstörelse. Jag ropade in dem på auktion för att sätta in mina egna gamla släktfoton.  
 
De flesta fotona verkar tagna i Hudiksvall kring förra sekelskiftet. Tyvärr har endast några få någon anteckning med namn och då oftast bara ett förnamn.
Det är familje- bevärings- bröllops- bilder och porträtt. Jag vill att fotona ska komma till rätt person, då det kan vara nyckeln till någons släkt. Känner någon igen de här personerna?
 
MVH
Annika  
/Image(hudiksvallsbor)

2001-12-10, 07:16
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Hej Annika!
-Du skall skriva ett omvänt snedstreck (backslash) och dessutom använda hakparanteser '{text}'.. Se också till att det inte blir några mellanslag.
Mvh//Peter

2001-12-15, 11:24
Svar #2

Utloggad Annika Hjelm Hemmingsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2011-10-16, 23:17
    • Visa profil
Ooops!
Det blev visst fel... gör ett nytt försök
MVH Annika
     {Hudiksvallsbor}

2001-12-15, 13:09
Svar #3

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det ser ut som ditt första försök var närmare att lyckas.. -Börja med ett `, därefter skriver du ordet image följt av en { och en text som beskriver din bild (måste ej vara samma namn som bildfilen har) och avsluta med en }
-Observera att det inte får finnas några mellanslag; att ordet image måste vara med små bokstäver och så skall du inte heller ta med de apostrofer jag markerat runt tecknen ovan förstås..
Nu bör du när du försöker skicka ditt inlägg (efter förhandsgranskningen) komma till en ruta där du anmodas ange sökvägen till din bildfil (browse/bläddra).. se till att den är i .jpg eller .gif-format först, den får heller inte vara större än 100kb - har du fler bilder får du lov att skicka flera inlägg efter varandra. När sökvägen står i teckenrutan så skall du trycka på 'Upload' - och då skall ditt inlägg med bild komma fram..! //Peter

2001-12-15, 23:46
Svar #4

Utloggad Annika Hjelm Hemmingsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2011-10-16, 23:17
    • Visa profil

2001-12-21, 01:00
Svar #5

Utloggad Annika Hjelm Hemmingsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2011-10-16, 23:17
    • Visa profil
Här kommer några fler bilder från Hudiksvall...
någon som känner till de här personerna?
MVH
Annika

2001-12-21, 18:49
Svar #6

Utloggad Ingrid Björkudd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 20:50
    • Visa profil
Hej Annika,
Det skulle vara intressant att få lite mer
ledtrådar, du skrev om att det fanns anteckningar, några förnamn m m.
Mvh
Ingrid

2001-12-21, 22:18
Svar #7

Utloggad Annika Hjelm Hemmingsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2011-10-16, 23:17
    • Visa profil
Hej Ingrid!
De få anteckningar som finns är typ Anna d.v.s
mycket vanliga förnamn,inga efternamn. Mannen till vänster (med fluga)på föregående inlägg ska
visst finnas i en bok med bildgalleri från
Hudiksvall ev. Hälsingland (fick ett mail om det). Han skall vara omnämd i boken som köpman eller politiker mer vet jag inte. De som ägt albumen har varit bosatta i Gävle. Det är tyvärr de enda ledtrådar jag har.
 
MVH
Annika

2002-10-29, 09:21
Svar #8

Annika Helm Hemmingsson

Ibland är lyckan fullständig...har fått kontakt med en släkting till den ursprungliga ägaren av albumet med bilder från Hudiksvall...en släktforskare som kände igen de flesta av bilderna. Bilderna har nu kommit tillbaka till släkten. Överlämnandet skedde i våras, tyvärr hittade jag inte min efterlysning förrän nu, för detta meddelande.
Med vänlga hälsningar
Annika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna