ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Antal olika bilder på: Män (1)  (läst 637 gånger)

2010-02-17, 16:03
läst 637 gånger

Towa Olsen


 
Jag är medveten om att kvalitén på bilderna inte är den bästa, men jag frågar ändå...  
Är det nån som känner igen nån av personerna på bilderna ??  
Nån som vet nåt om bilderna överhuvudtaget ???  
 
Jag ärvde en mängd bilder av en avlägsen släkting, men har inte en susning om vem / vilka de föreställer. Inte heller känner jag till historien bakom bilderna.  
Därför ber jag nu ER om hjälp !!!  
 
Towa  
towa.lidman@yahoo.se
 
(Meddelandet ändrat av savoy 2010-02-17 16:16)

2010-02-17, 21:45
Svar #1

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej! Mannen (militären?)på andra bilden in nedersta raden sitter på kanten av fontänen på Järntoget i Göteborg. Var din släkting bosatt i Göteborg?
Mvh Harriet

2010-02-17, 22:07
Svar #2

Towa Olsen

Hej Harriet ! Släktingen var på min fars sida av släkten, och numera är de flesta på den sidan bosatta i Göteborgs området. Dock vet jag att denne släkting ett tag var bosatt i Vänersborg. Kan ev ha gjort lumpen där, vet ej säkert.
Ingen verkar veta mycket alls om denne släkting.
Mej veterligt är ingen av personerna nån från släkten.....fast jag kan ju ha fel....
 
Towa

2010-02-18, 05:59
Svar #3

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej Towa! Bör inte vara omöjligt att få fram var han gjorde militärtjänst (verkar i en annan fråga som om släktingen är en man?). När var han född?
Första och sista bilden i nedeersta raden verkar avbilda samma person framför samma staket. Mvh Harriet

2010-03-02, 13:59
Svar #4

Towa Olsen

Hej igen Harriet !
Min släkting (en farbror) var ogift, barnlös herre född i 1925 i Borås. Han flyttade runt en hel del då han levde, så vi brukar skämtsamt säja att han kom från södra sverige.  
 
Ingen vet eg så himlans mycket om honom. När han avled så fick jag o mina 2 syskon (som enda arvingar) ta hans om sakerna efter honom (mest skräp).
 
Och dessa foton var jag den enda som ville ha.
Ingen vet ju vilka de föreställer. Dock var farbror väldigt social, skämtsam, och pratglad med människor han stötte på. Så han lärde känna många - trots att han inte privat umgicks flitigt med många. (Usch det lät knasigt...!)
 
Summan av kardemumman, jag har inte så många ledtrådar själv när det gäller fotona.
Jag hoppas bara att nån känner igen personerna på bilderna....
 
Towa

2010-03-02, 20:39
Svar #5

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej Towa! Om personerna på bilderna är jämnåriga med albumets ursprungliga ägare kan de vara i livet fortfarande.
Om det var din farbror kan du kanske känna igen om någon /några av bilderna föreställer honom själv?
En person som flyttar ofta kan bli en intressant utmaning i din släktforskning!
Mvh Harriet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna