ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Finns huset kvar?  (läst 1734 gånger)

2002-03-01, 11:49
läst 1734 gånger

Andreas Wikström

Hej!
Jag behöver hjälp att undersöka om detta hus finns kvar. Det ska ligga i Muggebo strax utanför Mariestad. Finns det någon som kanske har vägarna förbi Muggebo och kan titta efter. Det skulle vara jätteroligt om det fanns kvar. Själv har jag inte möjlighet att åka ner..möjligtvis i sommar, men det är så länge kvar dit :-)

Mvh Andreas Wikström

2002-05-27, 16:12
Svar #1

Utloggad Stefan Lundgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 308
  • Senast inloggad: 2023-07-14, 18:54
    • Visa profil
    • okandahandelser.blogspot.com
Hej Andreas
Du kanske redan har fått svaret, men försök att ta kontakt med länsarkivatet för dom kanske kan har ett tips.
MVH
Stefan Lundgren

2004-02-12, 18:18
Svar #2

Bono

Jag känner igen det där huset.. Jag ska forska lite i fallet och kontaktar dig via mail sen. Hoppas du har kvar samma mailadress, det var ju trots allt ett tag sedan du skrev inlägget..
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

2004-02-13, 07:12
Svar #3

Andreas Wikström

Nej, jag har inte kvar min gamla adress!!!
Min nya adress är andreas.wikstrom@af.se
Det ska bli spännande att se vad du lyckas forska fram.
Mvh Andreas Wikström

2004-02-13, 08:21
Svar #4

Utloggad Linda Wickström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2014-08-07, 17:51
    • Visa profil
Jag tror inte det finns kvar, men jag ska inte svära det, det var ett tag sedan jag åkte förbi just där (eftersom jag inte bor kvar i Mariestad längre). Fram till ca 1986-87 låg ridskolan i Muggebo, och precis bredvid låg ett hus som kanske skulle vara detta. Men det var isåfall ombyggt ganska rejält i en liten modernare tappning. Ska kanske också tillägga att stallen (ladugårsbyggnaderna) är rivna sedan ett antal år tillbaka. Om det är det huset jag tänker på borde du har ladugårdsbyggnader till vänster om detta hus och E20 går i skogsbrynet längs till höger i bild, ett par tre hundra meter ifrån huset.

2004-04-25, 12:38
Svar #5

Alex Haglund Bono

Jag har nu bättre sent än aldrig varit uppe i Muggebo och glidit runt lite.. Jag kan bekräfta att huset finns kvar. Som föregående inlägg berättar så låg ridskolan i nära anslutning till huset, men stallet brann ner för 10-15 år sedan.
Senast det bodde någon i huset var på 80-talet, men då dom flyttade ut lade kommunen beslag på marken för den tilltänkta exponeringen av Bångahagens avfallsanläggning. Av det blev dock intet och i dagsläget används huset och tomten som paintball gård. Det är tyvärr i fallfärdigt skick, men man kan klart och tydligt se att det är det huset du eftersöker. Kan fixa lite bilder om det finns intresse.  MVH / Alex

2004-04-26, 07:42
Svar #6

Andreas Wikström

Vad trevligt att huset fortfarande finns kvar, men det är synd att ett sådant fint hus får förfalla. Men kanske någon i framtiden bestämmer sig för att renovera huset...
Om det inte är för mycket besvär med att fixa någon bild så skulle det var jätteroligt att få se hur huset såg ut idag.
Tack för hjälpen allihopa!
/Andreas
http://www.viggesidan.com

2013-03-04, 09:43
Svar #7

Utloggad Andreas Key

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-03-04, 09:43
    • Visa profil
Det var ett tag sedan jag skrev om detta. Men mycket har hänt sedan dess.
Huset på bilden stod kvar för några år sedan. Tack vara Alex Haglund Bono fick jag en bild på huset taget 2004.
Idag finns tyvärr inte huset kvar, utan bara resterna av grunden samt en jordkällare.
Så här såg huset ut 2004...jämför gärna med den gamla bilden :-)
 

2013-03-19, 17:28
Svar #8

Utloggad Admin C

  • Administrator *****
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2022-01-09, 10:45
    • Visa profil
Ett inlägg är flyttat: .
 
Med vänlig hälsning,
Viktoria Jonasson
Anbytarvärd/moderator Västergötland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna