ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bild från smedja?  (läst 649 gånger)

2006-09-10, 23:17
läst 649 gånger

Utloggad Gunnel Lindvall

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2009-06-26, 23:13
    • Visa profil
Fann av en händelse en bild för någon vecka sedan av en interiör från en smedja. Originalet tillhörde en familj i Gävle. Jag har sökt flera dagar nu för att återfinna bilden men hittar den inte. Jag är intresserad med anledning av att jag har haft en kopia av denna målning eller kolteckning och skulle kontrollera konstnärens namn. Kanske någon vet vilken bild jag menar och kan hjälpa mej att få fram den igen.  
Mvh Gunnel Lindvall

2006-09-11, 08:07
Svar #1

Utloggad Monica Söderbom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 304
  • Senast inloggad: 2011-03-13, 10:20
    • Visa profil
Hej Gunnel
Kan det vara den här bilden du menar.
 
http://www.vallon.se/discus/messages/397/450.html
 
Hälsningar/Monica

2006-09-11, 16:21
Svar #2

Utloggad Gunnel Lindvall

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2009-06-26, 23:13
    • Visa profil
Hej Monica
Jag får tacka så mycket för tipset. Jag fann bilden direkt och har dragit ut den nu och är så glad att jag kan jämföra den med kopian jag har. Ibland ramlar man ju in på något som man sedan inte kommer ihåg var man hittade saken ifråga.  Jag är ju ganska gammal, född 1923 i december i Gävle, så det kanske inte är så underligt att jag får anstränga mej litet extra ibland. Det var ju konstigt att jag inte kom ihåg namnet Dandanell för det namnet kommer jag väl ihåg från min barndom. Det var ett välbekant namn i Gävle. Jag flyttade därifrån när jag var 13 år men det kommer jag i alla fall ihåg. Tack i alla fall det var otroligt snabbt svar också. Hälsningar
Gunnel Lindvall

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna