ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ångermanland har flottans besök  (läst 589 gånger)

2005-09-27, 21:25
läst 589 gånger

K Arne Lindström

Hej!
Detta kort har jag i ett familjealbum från norrland mycket kort kommer fråm Mo Ångermanland Kan kortet på Flottans glada gossar komma därifrån och varför är dom där, vilka är dom? 1900-10 tals kort
 

 
Mvh
Arna Arboga

2005-09-27, 21:58
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
De är knappast i Mo, men kanske de besöker Örnsköldsvik, med denna lite pampigare portal.
 
Jag såg på TV i samband med unionsupplösningen mellan Norge-Sverige att den tyske kejsaren, vem det nu var, ville göra en kryssning efter Norrlandskusten och bl a stannade i Gävle, kanske det blev ett besök i Övik också.
 
Kort från Mo intresserar mig mycket. Hoppas du har fler att visa!
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-09-28, 14:14
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Går det förstora upp mössan på sjömannen som står t ex bakom andre mannen från höger?
Ann-Mari Bäckman

2005-09-28, 15:04
Svar #3

K.Arne Lindström

Bra ide man ser direkt att det är Svenska Flottan
som är på besök. Fick förresten ett mail i dag som säkerställer att kortet är taget i Stockholm från kasern III på Skeppsholmen, 1940-50 så det med Mo är nog att någon av pojkarna är därifrån.

 
Hälsningar
Arne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna