ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rallare - Ångermanland  (läst 957 gånger)

2009-10-28, 12:01
läst 957 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Här är en bild, som jag försökt förbättra och delat, bara för att kunna göra varje del lite större.
 
Jag är inte säker, men jag tror att dessa gubbar jobbade, som rallare efter inlandsbanan kring Vilhelmina.
 
På bild a ser man längst ned till höger en man med slokhatt. Det är troligtvis Kebbe (Kristoffer) Forsberg från Norrmesunda, Anundsjö. Bakom honom sitter min morfar Jonas Eriksson född 15/9 1894, i Norrmesunda, Anundsjö.
 
På bild b sitter min mormors bror Nils Westman född 23/5 1895 i Norrmesunda, Anundsjö, längst upp.
 

Ann-Mari Bäckman

2009-10-28, 12:07
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
På bild a ska det vara: Längst ned till vänster med slokhatt är Kebbe Forsberg och bakom honom tvåa fråm vänster, sitter min morfar Jonas Eriksson.
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna