ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Docksta i Ångermanland ?  (läst 1606 gånger)

2004-03-12, 23:12
läst 1606 gånger

Utloggad Lars Anders Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-02-23, 18:03
    • Visa profil
Finns gården i Docksta ?
 

2004-07-15, 22:50
Svar #1

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Anders!
 
Jag har upptäckt Gamla bilder först ikväll. Då jag har en arbetskamrat boende i Docksta, ska jag maila honom och be honom titta på bilden och ev. fråga sin far som också är infödd Docksta-bo om han känner igen gården.
 
Svar kanske dröjer, för mannen har såvitt jag vet e-post bara på jobbet (i och för sig kontor i bostaden) och han har precis gått på en välförtjänt semester.
 
Hälsningar
Ingegerd Johansson

2005-12-09, 09:24
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ingegerd!
 
Fick du något svar, angående denna bild?
 
Mvh
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-12-11, 13:19
Svar #3

Anders Wik

Jag är sommarboende i Docksta sedan många år. Silhuetten av ett berg bakom stämmer bra med Skulebergets sydsida så det ser ut som om bilden är tagen någonstans mellan Herresta och Docksta. jag känner inte igen gårdarna och mitt tips är att de inte finns kvar i den form man ser på bilden.
Mvh
Anders Wik

2005-12-29, 13:36
Svar #4

Liz Asplund

Hej Anders!
 
Har varit en hel del gånger i Docksta hos min faster. På vägen dit genom byn till henne åker  
jag förbi kyrkan och precis efter den så finns ett ställe som jag tycker liknar detta.
Om jag minns rätt så kan det vara detta ställe som ett av husen brann ner (runt 15 - 20 år sedan). Men det är några år sedan jag var i Docksta så... jag kan ju ha fel.
 
Mvh Liz Asplund

2008-08-24, 14:15
Svar #5

Utloggad Magnus Näslund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 10:46
    • Visa profil
Bilden föreställer Johan Vibergs gård i Herresta, Vibyggerå. Bilden troligen tagen mellan 1910 och 1920. Fotograf är brorsonen Alex Viberg i Bräcke, Nätra. Nätra Hembygdsförening har glasplåten till denna bild, dock i skadat skick.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna