ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenssons i Nygård, Moholm 1925  (läst 904 gånger)

2002-05-08, 16:59
läst 904 gånger

Sonja Löwenberg


Min farfar John Löwenberg var krigstjänstvägrare och gjorde sin militärtjänst som samvetsöm under åren 1924-25.
Han tillbringade en del av sin tid i Moholm, Ramnäs och Strängnäs. I hans fotoalbum hittade jag några bilder som gjorde mej nyfiken, bland annat fotot här ovan. Det föreställer enligt anteckningen på baksidan Svenssons i Nygård, Moholm 1925. Några bilder till hittar ni på min hemsida. http://w1.670.telia.com/~u67002285/foton.html Hoppas på detta sätt få stilla min nyfikenhet.
Hälsningar Sonja Löwenberg

2002-05-16, 21:07
Svar #1

Sonja Löwenberg


Här kommer ett foto till från Moholm. Jag tror att det är från samma gård, eftersom man kan se en del av huset bakom männen. Och den träd dunge de sitter i kan vara den som skymtar bakom huset på bilden ovan.
Är det någon som känner till gården och den människor som bodde där? Och känner ni igen någon av personerna på bilden? Min farfar John Löwenberg sitter längst till vänster på kortets baksida kan man läsa Ett gäng glada krigstjänst vägrare i Moholm 1925 Det vore roligt att höra om någon känner till något om dessa krigstjänstvägrare.
Hälsningar Sonja.

2012-10-04, 22:03
Svar #2

Utloggad Elin Bråthen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2013-09-09, 16:21
    • Visa profil
Hej Sonja.  
 
Hittade dina bilder nu.
Vet inte om du kanske fått svar på frågan om bilden i första inlägget.
Reagerade direkt när jag såg den, har nämnligen samma bild.
Kan också berätta att dessa två personer hette Anders Svensson och Hulda Jakobsson, då  
denne Anders var bror till min mormors mormor.
Vill du veta mer så maila gärna.
Mvh Elin.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna