ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hulda från Nossebro?  (läst 551 gånger)

2008-09-06, 19:13
läst 551 gånger

Utloggad Lena Sundblad

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2021-09-11, 12:20
    • Visa profil
Hej,
Jag söker en dam som heter Hulda och som troligtvis är från Nossebro, bilden är därifrån. Hon kan vara ifrån trakten runt omkring. Det är någon av de tre damarna på bilden. Han som står till höger är Ernst Gustav Evald* Gustafsson, född 1891-12-25 i Fullösa. Han växte upp i Sunnersberg, Munkedal och sen flyttade han till Vinköl. Han hade sällskap med henne vid 1920-talet. Finns det någon som vet vem hon är?
Hälsningar
Lena
 

2008-09-06, 19:56
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Lena!
 
Men inte heter väl fotografen Hulda? Det verkar stå något annat på fotot. Har du lagt in kortet på fel ställe så borde du be anbytarvärden att flytta det till rätt landskap; männinskor.
 
Vilken vacker hatt kvinnan i mitten har!  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-09-08, 16:37
Svar #2

Utloggad Eva Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2013-02-28, 17:51
    • Visa profil
Hej Lena
Kvinnan till vänster är med i Frälsningsarmén, troligen aktiv. Se F:et på kragen samt halssmycket.  
 
Beträffande fotografens namn tycker jag det står Karin Ericsson.  
 
Hälsningar
Eva

2008-09-09, 09:55
Svar #3

Utloggad Eva Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2013-02-28, 17:51
    • Visa profil
Hej igen Lena,
Fotografen Karin Ericsson i Nossebro finns med i Porträttfynd under Västergötland, med 27 bilder. (men ingen av dina personer vad jag kunde se)
 
Hälsningar
Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna