ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Familjegåta i Sörmland för bilddetektiver  (läst 789 gånger)

2014-06-25, 10:45
läst 789 gånger

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej,
Har nu några dagar försökt att hjälpa till med en större bildgåta på Gamlavykortsforumet som kretsar omkring de här två kvinnorna, förmodligen systrar som varit och fotograferat sig hos Alex Hammarin i Flen omkring 1919.

 
Jag tror mig ha identifierat en av fästmännen i dramat, nämligen Karl Rickard Andersson, född i Kila 1887 15/10 och identifierad som son till arrendatorn Frans August Andersson  som jag kunnat följa från Helgesta socken till Bettna socken och där sonen utflyttar till Björkvik där jag ännu inte hittat slutet på tråden.
En riktigt trevlig samling familjebilder att detektiva i  
 
Den återfinns här: http://www.gamlavykort.nu/forum3/forum_posts.asp?TID=7108&PN=1
 
Häng på!
 
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2014-06-26, 07:03
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Min identifikation var möjligen fel.  
Fler hjälpare?
OBS ej mina bilder.
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2018-01-26, 11:18
Svar #2

Utloggad Eva Jansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-01-31, 00:32
    • Visa profil
Det finns en Facebooksida som heter "Vi som gillar gamla Flens foton" med ca 800 medlemmar som kanske kan ge ledtrådar om de här personerna. https://www.facebook.com/groups/335670659890511/


Om du vill kan jag dela bilderna och länken till albumet på den sidan för att se om någon nappar?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna