ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Torsås (H), konfirmationsklass, 20-tal(?)  (läst 429 gånger)

2011-01-16, 00:59
läst 429 gånger

Utloggad Pierre Petersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 517
  • Senast inloggad: 2023-12-28, 14:34
    • Visa profil
    • Foton och Folk
Hej!
 
Här är en konfirmationsklass pojkar i Torsås kyrka, kanske på 1920-talet någon gång. Är det kanske någon som känner igen någon på bilden? Fotot var ganska stort och hur jag än scannar det så blir det löjligt litet när jag drar ner det för att kunna passera gränsen för tillåten storlek här på af. Men om någon är intresserad så kan jag skicka en större bild, det är bara att höra av sig.
 
Mvh
Pierre Petersson
 



2011-01-16, 14:09
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Pierre!
 
Man kan ju dela på kortet, d v s ta en halva åt gången. Det är alltid bra att ha ett översiktsfoto, som gör att man slipper scrolla ihjäl sig. Då är det bättre att förstora varje hälft för sig.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2011-01-16, 16:44
Svar #2

Utloggad Sylvia Leijon

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 453
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:44
    • Visa profil
Var det vanligt vid denna tid att pojkar och flickor fick dela på sig och gå i var sin konfirmationsgrupp?
 
Någon som vet?
 
Sylvia

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna