ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smålandsproblem - Lovén, Kindlund & Johansson  (läst 329 gånger)

2002-09-18, 20:11
läst 329 gånger

Mathias Adolphsson

Hej! Jag undrar om någon känner till dessa personer som jag har sittande i ett album men inte vet vilka de är. På det första kortet står det: Oscar Johansson den 19 April 1892. På kortet i mitten: A. Kindlund och på det tredje: Claes Lovén. Flera av de övriga personer som sitter i samma album är bl.a. från socknarna Skede, Alseda om detta kan vara en ledtråd. Skulle vara mycket tacksam för hjälp! Hälsningar Mathias

2004-08-20, 15:22
Svar #1

Amanda Nynamn-Ronnby

Hej. Jag tror att jag vet något som kan vara till hjälp, dock har jag precis börjat släktforska så jag vet inte så mycket själv ännu. Min mormors pappa hette Kindlund, närmare bestämt Gustav Arvid Kindlund, där Arvid var tilltalsnamnet och dom kom från Borås vilket jag noterar att det står längt ner på två av korten. Jag vet inte riktigt vad du vill veta... så du får mer information sen. Hälsningar /Amanda

2004-08-21, 09:03
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Bilderna är Visitkort (carte-de-visite). Du borde ha lagt dom under Porträttfynd istället …
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna