ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bröllopsfölje på stor veranda  (läst 810 gånger)

2013-09-12, 20:27
läst 810 gånger

Utloggad Lena Mårtenson Tingstam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2020-04-16, 10:18
    • Visa profil
Nedanstående bild är tagen på för mig helt okänd plats. Jag vet inte vilka som gifter sig, men i övre raden längst till vänster står min farfars mor (Evelina Mårtensson f.1889 i Östersund Z) och far (Gustaf Ahston f.1881 i Säby F). De gifter sig själva i oktober 1912 i Säby församling i vad som synes vara samma kläder. Jag har försökt bläddra igenom Svenska gods och gårdar för östra delen av Jönköpings län utan att finna på något som stämmer helt med verandan de står på. Nära är dock Appelhester, Månsgården i Alseda, som verkar ha en veranda i precis den stilen.
 
Är det någon som känner igen verandan? Den är ju ganska stor och det kan inte vara hur många hus som helst som den platsar på. Eller kanske rent av brudparet eller några av de andra i följet?
 



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna