ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fina herrar i Ängelholm 2  (läst 455 gånger)

2010-05-30, 16:28
läst 455 gånger

Utloggad Georg Lundblad

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2020-01-14, 20:18
    • Visa profil
Häromdagen råkade jag komma in på Anders Ellerstrands bild från 2005 med Kronprins Gustav Adolf, och drog mig till minnes att jag i min fars album sett några bilder från ett liknande tillfälle. Döm om min förvåning när jag finner att fars bilder är vid exakt samma besök den 27.9.1923 som Anders bild visar. Under den första bilden har min far,Axel S. Lundblad, skrivit General Mörke överlämnar en blomsterbukett till Konungen vid ankomsten till Ängelholm 1923. Dessutom hör det till historien att när Kungen gick förbi min far, så sade han något vänligt om fotografen (min far alltså)men vad det var har jag glömt, för det är ungefär femtio år sedan jag hörde det berättas.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna