ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Signe Elisabet Olsson Tysks partner 1911/1915?  (läst 518 gånger)

2004-03-12, 09:21
läst 518 gånger

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Min mormors mor, Signe Elisabet Olsson Tysk (f 9/2 1890 i Kyrkbyn, Ramsjö (X)) födde min mormor 9/4 1916 i Överluleå (BD). Egentligen var mmm skriven i Söderala, men inte på något av ställena uppges faderns namn. Min morfar åkte vid ett tillfälle upp till Söderala där mmm bodde med sin man, Jens Hansson, och hans och deras barn . Han fick då av henne följande foto vilket föreställer hon själv och mormors far, enligt vad hon uppgav.  
Jag är SYNNERLIGEN nyfiken på vad denne man hette och var han kom ifrån. (Ett uppslag är att han också var far till mmm:s nästa barn, Erik Adolf. Hans far, 'enligt eget skriftligt erkännande', var Gustaf Karlsson i 'Rö, Högsjö, Skog'. Denne har jag dock inte på något sätt lyckats lokalisera i Högsjö (Y), så jag misstänker att det var någon som skrev så bara för att det skulle se lite bättre ut.)
 
Hälsningar, Mikael Persson!
 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna