ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: 100 årigt fotoalbum från bohuslän  (läst 593 gånger)

2008-07-24, 19:24
läst 593 gånger

Utloggad Ove Tegnér

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 245
  • Senast inloggad: 2020-09-30, 05:46
    • Visa profil
    • www.binatech.se/hem
Jag har i många år haft ett skannat fotoalbum uppe på en av mina hemsidor på Passagen. Jag fick en gång också en kort kommentar med ett telefonnummer till en person jag skulle ta kontakt med som eventuellt kände till några personer på bilderna. Tyvärr har jag slarvat bort det mailet.
Albumet köptes på en auktion för 5 kr, för ca 10 år sedan i Ytterby (O)(Kungälv)
 
Albumet och fotona är i fint skick. Där är foton från kända fotografer i Göteborg och Karlskrona runt förra sekelskiftet. Här finns lite sjöfolk med och en ledtråd på en person från Källö Knippla (en av öarna utanför Göteborg). All information finns med på denna hemsida , som jag nu lagt över på min egna domän, utan reklam som på Passagen.
 
Jag har sett att såna här album nuförtiden är värda stora pengar på t.ex. Traderas auktioner på nätet. Mitt erbjudande, snart 10 år gammalt kvarstår dock. Den som kan styrka några personer i sin egna släkt får albumet gratis.

2010-02-17, 22:01
Svar #1

Utloggad Ove Tegnér

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 245
  • Senast inloggad: 2020-09-30, 05:46
    • Visa profil
    • www.binatech.se/hem
Jag kan nu meddela att mailet jag slarvade bort kom fram vid en återställning av datorn, på ett nästan otäckt konstigt sätt, fast välkommet.
En nära anhörig till den nämnda personen i albumet har hört av sig och tillslut fick han albumet.
 
Det är nästan som en saga men det hittade hem. Albumet alltså.  
 
Livet och slumpens vägar är i bland konstiga....

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna