ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utstickande klippa. Var?  (läst 1073 gånger)

2012-10-19, 23:51
läst 1073 gånger

Utloggad Anders Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2021-02-21, 14:38
    • Visa profil
Jag har tagit ut några bilder ur en film från början på 1930-talet. Bland annat den här klippan som jag tycker är märkvärdig. (Tycker jag som bara har ostkusterfarenhet.)
Var kan den finnas?
Anders Nyman
Stockholm

2012-10-20, 21:57
Svar #1

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej! Granitklippa i ljus /röd granit som finns i Bohuslän norr om Gullmarsfjorden. Mvh Harriet

2012-10-21, 00:07
Svar #2

Utloggad Anders Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2021-02-21, 14:38
    • Visa profil
Harriet!
Tack för meddelande.
Jag försökte googla på dina uppgifter om granit o gullmarsfjord för jag tänkte att NÅGON har väl fotat denna extrema klippa och lagt ut. Men jag hittade inget.
Vet du något närmare om var den finns?
Det är min mamma som är på väg - att hoppa i?
Anders Nyman

2012-10-21, 09:55
Svar #3

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej! Från en annan tråd vet vi att din mamma var i Gravarne - bild på Hotell Kungshamn. Klippan finns nog inom ett par mil därifrån men jag tänker inte ge mig in på gíssningar. Om ingen här har gett exakt svar före sommaren föreslår jag ett besök på vår kust - visa bilden för boende i Kungshamn, Smögen, Hunnebostrand osv. Att jag angav Gullmarsfjorden var bara för att ge en uppfattning/avgränsnig i stora drag - själva klippan finns inte i Gullmarsfjorden, utom möjligen Stångehuvud.
Mvh Harriet

2012-10-22, 14:10
Svar #4

Utloggad Anders Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2021-02-21, 14:38
    • Visa profil
Harriet!
Tack för ditt meddelande.
Jag kollade förstås på Stångehuvud som du nämnt och där fanns dessa mjukrunda klippor i googels alla bilder. Fantastisk miljö.
Nu tar jag fasta på ditt tips om att konsultera ortsbefolkningne och skickar bilderna till min brorson, som visserligen bor i Kungsbacka, men kanske behöver en tur uppåt Bohuslän framöver.
Tack och hej
Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna