ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilka är familjemedlemarna?  (läst 869 gånger)

2010-01-16, 16:38
läst 869 gånger

Utloggad Aina Alriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 536
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 13:21
    • Visa profil
Bilden är tagen av Alma Svensson i Kalrskrona. Hon var verksam 1897- 1916 bl.a.
Jag gissar att familjen troligen bodde i östra Blekinge (Rödeby, Fridlevstad med omnejd).  
Är det någon som känner igen familjen?
 
Tacksam för hjälp!
Aina Alriksson  
Slättingebygd

2015-05-09, 16:34
Svar #1

Utloggad Aina Alriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 536
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 13:21
    • Visa profil
Hej.  
Efter ett besök hos Astrid Svensson i Hovmantorp dotter till tösen som sitter till vänster om modern på bilden har jag nu till stor  glädje fått detta foto identifierat.
Personerna är Peter August Johannesson född 1870 i Bergtorp Rödeby, död 1934 i Yasjö Rödeby Hustrun Estrid Olaisdotter född 1864 i Augerum död 1931 i Yasjö Rödeby.Barnen överst från Vänster Johannes Leander född 1897 i yasjö , död 1971 i Karlskrona. Bredvid honom står Anna Maria född 1898 i Yasjö död 1954 i Gagnekulla Rödeby. Stående nere till vänster Karl Albert född 1903 i Yasjö Rödeby, död 1968 i Limhamn Malmö. sittande till höger om honom Hildegard Emilia född 1902 i Yasjö Rödeby begr. i Rödeby 1983.
Peter August Johannesson är Kusin till min morfar Viktor Nilsson Bergtorp Rödeby. Augusts mor Ingrid och Viktors mor Sissan var syskon.
Fantastsikt roligt att ha lyckats med detta ! Tack alla ni som tagit fram alla Sv bef. skivor, samt död/begr, skivor ,vilket bidrar till att detta är möjligt.  
Tack Astrid för att du identifierat fotot det värmer sååå i hjärtat.
Vänliga Hälsningar Aina Alriksson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna