ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lethenström family  (läst 1725 gånger)

2002-03-13, 14:22
läst 1725 gånger

Pietro

Hi Everybody. I?m an Italian, and I?m studing History of Europe. In my thesis I have to explains many Royal families and their nobility relationship. I want to obtain information about that, but I have searching informtaion in web with no results. I?m particulary interested in Lethenström Family, which I think is one of that nobility families. Any way, I wolud like to know their origins, (I have searching in many many ancestror?s web, with no results). Could somebody explain something about that, or where I can obtain informati?n. Thanks in advance.

2002-03-13, 17:45
Svar #1

Utloggad Siv Janson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2020-05-28, 22:24
    • Visa profil
Hi Petro.
I?m from the Lethenström family, but it is not a royal or nobility family.
You can look at Cd record named Smed-skivan and you will find many Lettenström or Lethenström.
Good Luck
Regards  
Siv Janson

2002-03-14, 08:10
Svar #2

Björn Stålhed

Hi Petro.
 In Nyed in Värmland you can find Johanna Lethenström born 23/3 1803 HÖGÅSEN NYED d 25/9 1837 Borserud Nyed. She was the 2:nd wife to CARL FREDRIK GABRIELSSON (1/4 1794-29/4 1849)
 Best regards
 Björn Stålhed

2006-01-05, 00:37
Svar #3

Lisa Lethin

I am trying to see if anyone knows what my family name, Lethin, means. It is a bätsman name. I noticed that it is similar to the first part of Lethenström.  Does anyone know what the Lethen part of the name means or where it comes from? Thanks. -- Lisa Lethin

2006-01-05, 18:30
Svar #4

Utloggad Christina Backman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 833
  • Senast inloggad: 2017-04-22, 18:01
    • Visa profil
What was the name of your Båtsman, where did he live and when? Very often a name like that would be created from a place-name.

2006-01-05, 21:11
Svar #5

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Maybe you should continue the discussion in the , to keep all the Lethin information in one place?

2006-01-06, 17:00
Svar #6

Lisa Lethin

Hi, Anna-Carin,
 
Yes, I will take this back to the existing Lethin thread.  I put it here just to see if any of the Lethenström relatives knew what Lethen means.  Thanks. -- Lisa
 
PS  Christina -- I will answer under the Lethin thread.  Thanks for your input.

2006-01-06, 19:24
Svar #7

Lotta Lettenström

Hello Lisa!
I can tell you that the name Lettenström comes from the name of a river (Letälven) near Karlskoga where they lived and worked. The ending of Ström is typical for men who worked as smiths and the Lettenströms worked as hammarsmeder.

2006-02-17, 14:52
Svar #8

Mikael Lethenström

Hej Lotta Lettenström.
Undrar var du har fått uppgifter om Lethenström och Letälven i Karlskoga,har själv aldrig hört talas om det. Heter själv Lethenström med th men min farfars bror stavade med tt,jag har papper på att min släkt ska stavas med th och papperna är från 40-talet.Har oxå hört att släkten Lethenström är ej ett taget namn utan ett gammalt släktnamn men jag har aldrig forskat. Vet att släkten kommer uppifrån Värmland så även min farfar och hans far och farfar....
M.V.H
Mikael Lethenström
Karlskoga

2006-03-22, 22:20
Svar #9

Utloggad Siv Janson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2020-05-28, 22:24
    • Visa profil
Hej
Lettenström dvs. min släktgren kommer från Visnum, samma gren som Lotta Lettenströms, och vi har spårat anor till 1690 i Sjöhammaren, Emttjärn i Visnum. Olof Andersson och Rangela Persdotter får en del söner och döttrar och plötsligt benäms dessa med namnet Lettenström ( finns flera stavningar).
mvh Siv Janson (mfm var f. Lettenström i Nyed)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna