ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skräddarsläkten Forsman i Högbo förs. omkr.1750  (läst 399 gånger)

1999-01-31, 16:35
läst 399 gånger

Annika Forsman

Jag söker Jan Eriksson Forsmans (f. 1752) vidare öden från hemmet i Västanbyn, i Högbo. Fader Erik Forsman f. 1710 och moder Elisabet Matsdotter (f. 1712).
Jan flyttar till Norrbärke i Dalarna och blir kolare. Efter detta har jag inte lyckats spåra upp honom.
Jag tror att han är min ff ff f. Anledningen skulle vara att han i så fall har en son Erik Jansson Forsman f. 1793 i Väse hd (enl. senare husför.-böcker). Denne Erik fick ett barnbarn som, då hon (Emilia) var 18 år och mist sina föräldrar flyttar till Högbo och blir piga i en bygd, som nästan bara består av Forsman-släkter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna