ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Persson Frimodig  (läst 897 gånger)

1999-09-26, 19:55
läst 897 gånger

Anette Fajersson

Hej  
Söker min mf ff ff f Per Persson Frimodig. Har ej lyckats hitta honom vare sig i dopbok,  hfl, eller dödbok. Han är dock gift 1751-10-22 med Emerantia Jonsdotter och i vigsellistan står att han kommer från Åbyggeby, Hille. Om någon har uppgifter om Per, är jag otroligt tacksam!

2000-07-01, 14:33
Svar #1

Stefan Östh

Hej Anette
Frimodig förekommer som soldatnamn och senare även gårdsnamn i Järbo (som då var en del av Ovansjö s:n) om det kan vara till någon hjälp.

2001-10-09, 00:23
Svar #2

Karin Olsson

Hej Annette!
Jag har nyss sammanställt och lagt in Hillstedska släkten i Min Släkt.
Jag har uppgifter om alla ättlingar till Båtsmannen Per Person Frimodig.(1726-1759) Det är en stor släkt så jag testar att skicka informationen till dig (och om det är någon mer som vill ha är det bara att höra av sig).  
Per Persson Frimodig är mormors farmors farfars farfar till mig (8:e generationen).  
Släkten kommer från Hille och de byter sedan namn till Hillstedt. Det är en intressant släkt med bland annat sjökaptener och bränneridrängar mm.  
 
MVH
Karin Olsson

2001-10-09, 20:15
Svar #3

Anette Fajersson

Karin!
Tack för hjälpen! Har dock redan hittat en del, men alla uppgifter är intressanta.
 
MVH
Anette

2002-11-18, 23:19
Svar #4

Ann Hillstedt-Hultén

Skulle vilja ha kontakt med Karin Olsson eller någon annan med kunskap om den Hillstedtska släkten.  
MVH
Ann

2003-02-16, 23:15
Svar #5

Ann Hillstedt-Hultén

Jag söker anförvanter till Per Olov Hillstedt från Gävle och hh Margareta Helena f. Forssman. Vet inte när de är födda men deras barn är födda under 1850-talet.  
Mvh / Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna