ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindblom Karin  (läst 619 gånger)

2001-05-15, 22:46
läst 619 gånger

Hans-Åke Karlsson

Hej ! Finns det någon som har uppgifter om Karin Lindblom född 1925-03-12 och död 1951-11-25

2001-05-15, 22:51
Svar #1

Anna Boberg

Hej H-Å !
Var är denna Karin född nånstans i Gästrikland??
mvh
Anna Boberg

2001-05-16, 21:53
Svar #2

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Hans-Åke!
 
Sveriges Dödbok ger en träff på en kvinna med födelsenumret 19250312-730. Hon anges vara gift 1947 och död 195111??. Hon var då skriven i Västanfors i Västmanland, dvs nuvarande Fagersta kommun. Dödskivan anger dock inga namn för döda före 1970.
 
Var hon född Lindblom eller gift med detta namn?  
 
Tyvärr kan nog inte pastorsexpeditionen i Fagersta ge några upplysningar eftersom de sänt iväg sina böcker till landsarkivet i Uppsala.  
Kolla därför med allmänhetens terminal på skattekontoret. Ett annat tips är att höra om hon är begraven i Västanfors.
 
Hälsningar Stig Geber

2001-05-16, 23:13
Svar #3

Carl Szabad (Carl)

Hans-Åke! Allmänhetens terminal hjälper föga för någon som är död sedan ett halvsekel. Ring landsarkivet och be om uppgiften ur Västanfors församlings dödbok för 1951. Församlingen heter Västanfors än idag.

2001-05-17, 19:23
Svar #4

Hans-Åke Karlsson

Anna, Stig och Carl !
 
Jag vet att hon dog i Västanfors, jag skulle ju naturligtvis ha skrivit det i min efterlysning.
Hon blev född med efternamnet Lindblom och gifte sig med Börje Forsman 1947 i Avesta eller Västanfors.
Troligtvis är hon född i Gävle men jag vet inte. Jag skall ringa till Landsarkivet och höra om de kan hjälpa mig vidare.
Tack alla tre för ert engagemang.
 
Mvh Hans-Åke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna