ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ellis Island codes?  (läst 385 gånger)

2005-04-19, 00:02
läst 385 gånger

Utloggad John Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2015-01-08, 10:45
    • Visa profil
Hello,
 
In the so called ship manifests in the Ellis Island Archive, a code, usually a 1-digit number, is used for cause of death. Does anyone know how to interpret this code?
 
John Larsson, Birkerød, Denmark

2005-04-19, 13:33
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Can you find what you are looking for on this page?

2005-04-20, 21:42
Svar #2

Utloggad John Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2015-01-08, 10:45
    • Visa profil
Hej Jan!
 
Jeg kan ikke finde frem til en oversættelse af den encifrede kode. Kan du give en præcis url i stedet for en henvisning til siden?  
 
Det jeg vil vide er hvad 1, 2,3 etc. præcist betyder!

2005-04-20, 22:27
Svar #3

Jan Ek (Janek)

John,
 
Jag har inte lusläst sidan med sina många undersidor, och har inte tid heller - just nu  
 
Men det är det enda stället jag känner till där någon systematiskt försökt förklara de olika koderna som finns på manifesten. Men hittar du inte det du söker så finns det kanske inte med?
 
Har du provat en fråga på ett amerikanskt forum? Det finns många därborta i Amerikat som har Ellis Island som specialintresse. Det borde finnas någon som vet svaret ...
 
Det finns ju också en rik flora av böcker om Ellis Island och emigrationen den vägen. Men jag har inte läst någon ...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna