ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hvilket skib var ham med og hvortil; Albert Theodor Olsson  (läst 888 gånger)

2007-03-09, 18:06
läst 888 gånger

Grethe Aastradsen

Hvilket skib var Albert Theodor Olsson med da han emmigrede,han er född 1/29/1863 i Norrköpings Sankt Johannes, Östergötlands.  
Emigrated 9/8/1888 fra Hornet, Norrköpings Sankt Olai, Östergötlands til North America. Står der evt. noget nermere bestemmelsested end Nord America.
 
Hilsen Grethe

2007-03-10, 09:05
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Grethe, från källan Emigranten Populär 2006
 
Efternamn:   OLSON
Förnamn:     ALBERT
Ålder:       25            Kön: M
Född: 1862/1863
Församling:  NORRKÖPING    Län: E
Titel/Anm:    
Utresehamn:  GÖTEBORG
Utvandrdag:  1888 09 14
Destination: NEW YORK
Medåkande:   NEJ
Källkod:     37:5:8541
 
 
mvh Hanne

2007-03-10, 11:02
Svar #2

Grethe Aastradsen

Hej Hanne
 
Mange gange tak for dit svar. Ved ikke om det er ham, men noget at arbejde med.
 
Hilsen Grethe

2007-03-11, 10:53
Svar #3

Utloggad Susanne Åkerfeldt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2023-04-16, 19:08
    • Visa profil
Hej Grethe!
 
Du kanske har sett att en amerikansk kvinna, som är barnbarnsbarn till just denne Albert Teodor Olsson från Norrköping, har sökt sina rötter här på Anbytarforum, i en diskussion tidigare i år under Discussions in English, Emigrants? Hälsningar, Susanne

2007-03-11, 14:08
Svar #4

Grethe Aastradsen

Tak for dit inlæg, det må være samme som har skrevet til mig og bedt om hjælp. Han er stadig en gåde.
 
Hilsen Grethe

2007-03-11, 16:23
Svar #5

Utloggad Susanne Åkerfeldt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2023-04-16, 19:08
    • Visa profil
Vad är det som är en gåta? Tina Olsson i USA verkar ha god koll på Albert Teodors ättlingar i USA och andra forskare som hjälpt henne här på Anbytarforum verkar ha kommit en bit bakåt i anorna. Hälsningar, Susanne

2007-03-11, 17:15
Svar #6

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej!
 
Det är ju riktigt som Susanne skriver att Tina har fått en hel del hjälp här på anbytarforum, inte minst från undertecknad. T ex under efterlysningar Närke, Östergötland och även här på discussions in english...Jag vet inte om hon förväntar sig att hon ska få hjälp med hela sin släktforskning här på anbytarforum, det är ju många som behöver och vill ha hjälp. Jag vet att hon skrivit ytterligare efterlysningar under efterlysningar, Närke och inte fått svar där. Själv har jag lagt ner nog så mycket kraft på att hjälpa henne, men då mitt forskningsområde ffa är Östergötland kan jag inte fortsätta att forska åt henne generation efter generation i Närke...Tipsa henne om genline som så många andra amerikaner använder sig av, om hon nu vill fortsätta sitt sökande efter sina anor. Hon har också fått ett tips av Margareta Gerlach att kontakta landsarkivet i Vadstena för vidare hjälp.
 
Mvh
 
Britt-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna