ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergsten i Gefle sekelskiftet  (läst 478 gånger)

2002-05-30, 11:38
läst 478 gånger

Utloggad Per Ingre

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2023-10-28, 22:59
    • Visa profil
Min morfars far Anders Vilhelm Bergsten född 4/8 1869 var enligt uppgift köpman och skomakarmästare i Gefle. Han var gift med Stina Ulander född 6/10 1861 död 3/9 1937. Har någon uppgifter om honom?
Tacksam för svar
Per Ingre

2006-04-16, 14:24
Svar #1

ing-marie Englund

Hej!
Jag heter Ing-Marie Englund och har precis börjat släktforska på min mors sida. Min mor hette Margith Persson, född Westberg, 1916-03-18. Hon avled 1997. Hennes mor dog då hon var runt 11 år. Hon levde med min morfar i Skutskär där han var förman vid Skutskärsverken.Min morfar gifte om sig med Vivi Romberg som blev min mormor i livet.Min biologiska mormor hette Hilda Bergsten och kom från Gefle. Det sägs att släkten Bergsten kom från Värmland och ev.Karlstad. Några fler datum eller platser har jag ej fått fram ännu men ämnar gå vidare i min sökning. Kanhända någon har uppgifter om denna Hilda Bergsten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna