ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Backman Greta Stina född 1836 valbo  (läst 341 gånger)

2005-08-22, 11:57
läst 341 gånger

Sofie Wolff

Hej jag söker föräldrarna till Greta Stina Backman som var gift med Karl Frans Hammarberg född i Vendel. Jag vet inget om Greta Stina mer än att hon och Karl Frans fick min morfars mormor W?dela Kristina som var född 1867. Jag är jätte tacksam om någon finner något om Greta Stina. Mvh Sofie Wolff.

2005-08-23, 00:40
Svar #1

Lisbeth W. Möller

Hej Sofie!
Detta hittade jag till dej hon föddes 8-1-1836 i Backa.Av Erik Klasson och Stins Jansdotter
Dopvittnen:Sjökapten Jan Lindeberg o H Stina Jansdotter Dr Erik Andersson Pigan Greta Andersdotter Backa.  
HFL Hittade jag följande:Tror det står (Dagkarl)
Erik Backmn Klasson f.1804-18-?
Stina Jansdotter f. 1806-09-01 i Husby
S.Erik Gustav 1830-09-29
D.Greta Stina 1836-01-08
S.Per Johan   1839-11-09
D.Stina Lisa  1843-07-30
Hoppas det blev lite hjälp
Det står Wendela Kristina i 1890 års befolkning
och att hon hade en dotter Emma Kristina  f.1888
Mvh Lisbeth

2005-08-23, 08:05
Svar #2

Sofie Wolff

Hej Lisbeth..tack så jätte mycket för de uppgifter som du skänkt mig de var till otroligt stor hjälp...Det stämmer att Wendela Kristina fick en dotter som hette Emma Kristina..dvs min morfars mor. Nu har jag kommit en god bit på vägen ...ännu en gång ett stort tack till dig för att du tog dig tid...Mvh Sofie Wolff

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna