ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Himmler, Heinrich (1900-1945)  (läst 524 gånger)

2003-07-01, 23:33
läst 524 gånger

Mikael Andersson

Jag undrar lite över SS-Chefen Heinrich Himlers ursprung, och om han fick några ättlingar...
 
När jag sökte lite på webben efter information om Magda Göbbels, det var ju en fascinerande dokumentär om henne i måndags, kom jag förbi en sida om Himmler. Och där var det en bild på Himmler, med sin doter i knät. Jag visste inte ens att han var gift...
 
vem var han gift med, och vad hände med barnen. Blev de dödade ?
 
För man har ju hört att göbbels dödade sina, och andra pampar, men jag har aldrig hört om Himmler.

2003-07-06, 16:14
Svar #1

Lasse Nilsson

Hustrun hette Margarete Boden och dotter Gudrun. De gifte sig 1928 och Gudrun föddes 1929.
 
De separerade efter några år (ingen skilsmässa tror jag) och HH hade senare också två barn tillsammans med en annan kvinna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna