ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Olof Lindström Skomakare  (läst 501 gånger)

2009-11-05, 23:05
läst 501 gånger

Utloggad Marie-Louise Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 279
  • Senast inloggad: 2024-02-29, 18:59
    • Visa profil
Jag har i min forskning en person som ska ha varit skomakare i någon socken, möjligen Hille eller i Stigslund.
 Han bodde med sin mor i en liten stuga någonstans  på dessa platser.1918 var han 28 år, och hans mor dog.Då började det trassla för honom.Han åkte i fängelse för vedstöld.Sedan intogs han på olika anstalter för psysikt sjuka. Det jag söker efter är hur jag får reda på mer om hans fängelsevistelse,var hans mors hus låg m.m.
Hans mor hette Anna Katarina Lindsröm född 18590919 i Valbo,och han hette Per Olof Lindström född 1890 05 27 i Hille.Finns det någon som vet hur jag ska få reda på mer om hans liv och leverne? Har tyvärr ingen i släkten kvar som kan berätta.
Marie-Louise

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna