ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Henriksson, Alf (1905-1995)  (läst 954 gånger)

2000-04-22, 02:52
läst 954 gånger

Cecilia Lindell

Jag skulle behöva hjälp att få reda på mer om Alf Henriksson (författaren). Jag kan absolut inget om släktforskning och skulle vilja veta var man kan få tag på information om födda barn till Alf Henriksson och därefter eller om det är någon som vet något. Tacksam för all hjälp!

2000-07-26, 21:14
Svar #1

Alf Andersson

Jag undrar varför vill Du veta mer om Alf Henriksons bakgrund. Vill veta därför att familjen inte är intresserad av släktforskning. Alf och hans Ebba har två söner.
Alf Andersson (kusinbarn till Af H)

2000-08-05, 02:17
Svar #2

Fredrick Andreasson

Alf Henrikson föddes enligt den nya CD-skivan Sveriges dödbok 2 den 9 juli 1905 i Hakarps församling i Jönköpings län. Sedan får den som har lust forska vidare själv...

2000-09-10, 18:30
Svar #3

Cecilia Lindell

Hej Alf,
Jag frågar eftersom det kan finnas en koppling till min familj/släkt. Det förutsätter dock att det finns andra barn till Alf Henriksson än de två mellan Ebba och Alf.  
Det hela är dock mycket oklart och jag vill inte trampa någon på tårna.

2000-09-10, 21:21
Svar #4

Alf Andersson

Cecilia!
Vad vi vet inom familjen så har Alf och Ebba bara två barn.
Mvh Alf

2004-01-05, 09:59
Svar #5

Sören Olsson (Senon)

Stämmer det att Alf härstammar från den finska släkten Kukkoinen i Gräsmark i Värmland?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna