ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Amnér, Ingvar (f. 1931), f. d. trädgårdsmästare på Solliden  (läst 955 gånger)

2002-10-26, 21:07
läst 955 gånger

Birgitta Ohlsson

Hej  
 
Ingvar Amnér f.d. trädgårdsmästare åt både Gustaf VI Adolf och Carl XVI Gustaf på Solliden, Öland. Är det någon som vet något om honom och hans anor? Han är väl ingen kändis precis, men har ju varit anställd av våra två senaste kungar.
 
Med Vänlig Hälsning
 
Birgitta

2002-10-27, 07:42
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Birgitta,
 
Du hittar honom på Gula Sidorna privatpersoner  
http://privatpersoner.gulasidorna.se/
boende i Borgholm
 
mvh
Lena

2002-10-27, 11:53
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

Tänkbar släkting/fader som också bodde i Borgholm..
 
18851021-2973
 
Amnér, Oskar Ejnar
 
Jersebo Strandtorp
380 70  Borgholm
 
Död 9/6 1972.
 
Kyrkobokförd i Räpplinge, Borgholms kn, Kalmar län.
 
Född 21/10 1885 i Räpplinge (Kalmar län).
 
Änkling (22/6 1954).
--------------
Födelseförsamling i källan:
RÄPPLINGE (Kalmar län)
 
Källor:
RTBd 72, MTL 71

2002-10-27, 20:25
Svar #3

Birgitta Ohlsson

Tack för hjälpen Lena och Peter.  
 
Oskar Ejnar Amnér skall mycket riktigt varit far till Ingvar Amnér. Oskars maka var min mormors tvillingsyster och hette Helfrid Maria Viktoria Pettersson f. 1897-12-03 Räpplinge, Öland. Det var egentligen hennes anor jag var ute efter men eftersom det verkar var helt omöjligt att hitta några som helst uppgifter om min mormor och hennes tvillingsysters anor mer än någon generation bakåt i tiden hade jag hoppats kunna finna dem via någon som kanske forskat på Oskar Ejnar Amnér och hans maka.  
 
Peter, tack för att du tog bort dubbletten av inlägget gällande Carl Isacsson Modig.
 
Med vänlig hälsning
 
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna