ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: von Krafft, David hovkonterfejare  (läst 997 gånger)

2005-01-14, 12:52
läst 997 gånger

Thomas Börjesson

Davids hustru Elisabet Speet är en anmoder till mig. Finns det någon som känner hennes födelse och dödsdatum?

2007-09-03, 15:10
Svar #1

Utloggad Bengt Örtenholm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 202
  • Senast inloggad: 2022-03-02, 15:45
    • Visa profil
Hej Thomas!
 
Jag härstammar också från Elisabeth Speet i hennes andra äktenskap med sidenkrämaren och direktören i Stockholm Claes Wilckens. Det enda datum jag vet om henne är hennes dopdag som var den 18 mars 1656. Uppgifterna hämtade från Victor Örnbergs Svenska Ättartal del 13 sid.227.
 
Härstammar du från henne i hennes första äktenskap med Johan Falk eller andra med Claes Wilckens?
 
Mvh
Bengt Örtenholm

2008-07-09, 18:44
Svar #2

Thomas Börjesson

Hej!
Tack för uppgifterna. Via svar var jag inne förra veckan i Örnbergsarkiv och hittade just det.Han verkar redovisa fler Claes Wilckens?? Det som jag som hastigast tolkade var att hans föräldrar inte nämns??
MVH
Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna