Forum > Konst

Börjesson, Bror (1903-1999)

(1/4) > >>

Sune Lundin:
Den gotländske konstnären Bror Oscar Eugen Börjesson f 4-4 1903 i Stockholm, kom som barn till Roma på Gotland som fosterbarn till fam Börjesson, hans riktiga mor hette ? Anna Fåhreus och var gotländska till börden, fadern var även han konstnär och hade samma förnamn som sonen. Just nu ställs hans konstverk ut. Han avled så sent som 15-2 1999 Någon som vet mera om Börjesson

göran wandel:
jag har en tavla av Bror Börjesson som min mor
köpte av en advokat som kände Bror börjesson motivet är från Spanien.Där han tydligen fick sin inspiration. Jag skulle villa veta mer konstären då jag tycker om tavlan.
                            Mvh Göran Wandel

Lars Vingå:
Har några tavlor av Bror Börjesson, stilleben, landskap, blommor. Träffade honom några gånger på 60-talet i Visby och i hans fantastiska självbyggda hus vid ekstakusten på Gotland. Han bodde också i en lägenhet i Visby innerstad, samt på Strandvägen i Stockholm. Sista åren på Fleminggatan i Stockholm. Han gjorde många resor till Grekland. Har hört att han är son till prins Eugen. Han målade också flera porträtt i Finland.

Tommy Gustafson:
Hej
 
Jag släktforskar åt en god vän. Han har hört från äldre släktingar att hans mormor Lilian Hortense Marianne Johansson var gift med en son till Prins Eugen. Kan någon hjälpa mig belägga om det kan röra sig om Bror Börjesson? Lilian var född i Bunge på Gotland 1915-05-19.

Björn Thunberg:
Jag förstod inte inlägget riktigt.
Skule Lilians man var son till prins Eug?n?
 
Mig veterligt har aldrig prins Eug?n haft några erkända barn. Han var ju aldrig ens gift.
Björn

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion