ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Johansson bro by i Ovansjö socken 1854  (läst 609 gånger)

2009-12-03, 14:31
läst 609 gånger

Utloggad Tomas Hagberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-12-12, 17:39
    • Visa profil
Hallå på er
 
Fick på auktion med en pärm med någonting som var döpt till fars anteckningar.  
 
Det är en man som heter Anders Jonsson f 28 feb 1854 i Bro By i Ovansjö socken som har skrivt om sig och sitt liv. Han har även gjort lite släktforskning. Det är lite mer än 100 sidor.
 
Har jag nu tur är det någon här som känner igen sin släkt eller som känner någon som skulle vara intresserad av att överta materialet.
 
Ni ska få lite mer uppgifter:
 
Anders Jonssons far var Bergsmannen Jan Andersson och hans mor Var Karin Andersdotter. De fick fyra barn varav Anders var den näst äldsta
 
Hör av er om ni känner till något om denna man.

2009-12-03, 16:14
Svar #1

Utloggad Katarina Sohlborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3058
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 23:53
    • Visa profil
    • www.thorsaker.se
Hej Tomas
 
Anders Jansson var handlande i Storvik. Jag tar gärna hand om materialet om ingen annan hör av sig, pga allmänt Ovansjöintresse och att jag har hjälpt släktingar till Anders med deras forskning. Min adress finns i namnlänken
 
mvh Katarina
Katarina Sohlborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna