ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Zandén, släkten  (läst 2347 gånger)

2004-07-07, 14:07
läst 2347 gånger

Gertrud Ovesson

Hej Finns det någon vänlig själ som vet vem/vilka som är förfäder/föräldrar till skådespelarsyskonen Jessica och Philip Zandén. På min mors sida finns släktingar som är födda Zandén, och enligt de få uppgifter vi har ska det bara finnas en enda släkt som heter Zandén, så jag hade blivit jätteglad om jag hade fått reda på hur dessa är släkt med varandra.

2004-07-09, 13:52
Svar #1

Ulf Ståhlberg

Hej, Gertrud Det finns kanske mer än en släkt Zandén, eller också har det skett en tidig utgrening. Checka Internet, t ex: www.tomaszanden.se/genealogi/zanden-lambertz. Jessica & Philip Zandén (som lär ha en bror Finn Z.) är barn till red. Rolf Zandén och h.h. Joy, f. Nystroem. Rolf Z:s far hette Jean Rudolf Zandén och var född i Töcksfors, Värmland, 1859. Den här Zandén-linjen har alltså värmländska anor. Joy Nystroem hade en berömd far, kompositören Gösta Nystroem (1890-1966), och hennes mor hette Gladys Heyman, från den i många sammanhang kända svensk-judiska släkten Heyman .

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna