ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rhudin, Fridolf (1895-1935)  (läst 1548 gånger)

2004-09-19, 01:05
läst 1548 gånger

Magnus Jerlström

Släktingar till skådespelaren Fridolf Rhudin

I den biografiska uppslagsboken "Svenska män och kvinnor" (del 6) utgiven av Bonniers förlag 1949, uppges att Fridolf Rhudins föräldrar hette Per Olof Persson Rudin och Maria Kajsa Thyberg. Dessa två hittar jag också på CD-romskivan "Sveriges befolkning 1890" och då med barnen: Maria Emilia (f. 1882) och Angelina Teresia (f. 1884).
Min fråga är: hade Fridolf flera syskon, vad hette de i så fall och när var de födda?

2004-09-19, 15:23
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Frifolf Rhudins förfäder finns redovisade här i Rötter. Syskon nämns väl inte där kanske, men det kan ju vara bra att veta vad som redan finns utforskat bakåt..

PS -Jag flyttar gärna över detta till Anbytarforum: Kändisars härstamning: Film / Teater: Rhudin, Fridolf istället också. // (Fixat nu..)

2004-09-19, 20:58
Svar #2

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Magnus (och Peter) !
 
Fridolf Rhudins anor finns även publicerade av mig i Svenska Antavlor Nr. 263 (2/2000).
 
Fridolfs hade minst 4 syskon. Dessa var Maria Emilia f 3 aug 1882, Angelina Teresia f 18 nov 1884, Albin Gottfrid f o d 1888 samt Per Harald Eugen f 7 juni 1891.  
 
Samtliga uppgifter från hfl.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna