Forum > Film / Teater

Ekborg, Lars (1926-1969)

(1/4) > >>

Daniel Johansson:
Är den fine gamle skådespelaren Lars Ekborgs anor
utforskade? Som bekant är han far till Anders och
Dan som gått i faderns fotspår.

Linda Göthberg:
Jag har forskat i hans släkt då min sambo är släkt med Lars Ekborgs farfar. Karl Wilhelm Ekborg hette Lars farfar och han fick sonen Nils, pappa till Lars, med hustrun Ulrika Eleonora som kort tid efter födseln gick bort. Därefter gifte han om sig med Edla Justina som är min sambos gammelmormor.

Åsa Ekborg:
Jag antar att Ekborg inte är ett så vanligt namn, och jag råkar heta Åsa Ekborg. Min farfar heter det och jag tror att hans pappa och farfar också hette det... Nu är frågan, är jag släkt med Lars, Dan & Anders Ekborg?
jag är bara 15 år så jag vet inte riktigt hur man släktforskar, men tycker att det är väldigt intressant!
Jag skulle bli glad om någon kanske visste nåt om detta...

Jan Jutefors:
Det är jätteroligt att du är intresserad av släktforskning Åsa.
Det är kanske inte så lätt för någon att veta vem du är, men jag tycker att du ska ta reda på hur saker och ting förhåller sig alldeles själv.
Se till att ni får starta en släktforskargrupp på skolan. Det finns säkert någon intresserad lärare eller annan personal som kan hjälpa er. Det finns också jättebra böcker att läsa. Jag rekommenderar en bok som heter SLÄKTFORSKA STEG FÖR STEG. Författarna heter Per Clemmensson och Kjell Andersson.
 
Lycka till i din forskning
Janne

Kjell Johansson:
[ Sökord: ekborg | Kön: - ]  
Det finns 87 personer som har efternamnet Ekborg.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion