ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nilsson, Josefin (f. 1969)  (läst 691 gånger)

2005-02-25, 15:46
läst 691 gånger

Sören Olsson

Hej!
 
Finns det någon som har forskat i anorna för den trevliga sångerskan Josefin Nilsson som just nu är aktuell i Melodifestivalen? Jag vet att hon kommer från Gotland, men inget mer.
 
Hälsningar
Sören Olsson

2005-02-28, 10:18
Svar #1

Sören Olsson

Hej!

På sidan "Kändisars Födelsedagar" (http://www.mats-andersson.se/fodd/sok.asp?sok=namn&ID=799) kan man finna hennes födelsedata. Hon är född 1969-03-22.
Enligt sidan http://www.imdb.com/name/nm0632240/ är hon född i När församling på Gotland.

Faktaruta från Göteborgs Posten 2005-02-17:

Josefin Nilsson

Ålder: 35.
Bor: Söder, Stockholm.
Familj: Singel. "Jag är min egen kvinnas man." Och apropå den omtalade romansen med E-Type: "Det var en polare som jag åt middag med ..."
Bakgrund: Har sjungit på scen sedan sju års ålder, medlem i Ainbusk Singers. Har aldrig varit med i Melodifestivalen förr, "trots erbjudanden sedan 16 års ålder ..." Har även spelat med i filmerna Adam & Eva och Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.
Aktuell: Som favorit vid andra delfinalen i Melodifestivalen i Linköping.


Hälsningar
Sören Olsson

2005-02-28, 11:37
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

"Mer anor och mindre kändisskavaller" skulle jag vilja be om rent allmänt.. Allt som finns och diskuteras på annat håll behöver inte finnas här på Rötter; vi intresserar oss för anorna.

-Nu gav ju inlägget iof sig början till anorna kan man säga - men hur man "lever, lär & mår" lämnar vi gärna åt andra siter..

Bara ett tips på vägen här :)

2005-02-28, 14:13
Svar #3

Sören Olsson

Hej Peter!
 
Det är helt rätt påpekat! Förlåt att jag svävade ut lite. Jag ska försöka undvika det i fortsättningen.
 
Hälsningar
Sören Olsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna