ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindberg, Christina (f. 1968)  (läst 2785 gånger)

2004-10-22, 20:10
läst 2785 gånger

Ingela Fjellborg

Hej!
 
Är det någon som känner till sångerskan Christina Lindbergs (f. 1968) anor?
 
Enligt min mor så ska vi vara släkt med henne på något sätt, men det är osäkert hur. Troligtvis är hon eller hennes far en syssling till min mor. Därför skulle det vara kul att se om detta stämmer.
 
Många hälsningar
 
Ingela Fjellborg

2005-05-03, 14:30
Svar #1

Jan G

Jag tror hennes far hette Hjalmar Lindberg, och skall ha varit kusin, eller syssling med Målle Lindberg, hon är född i november 1968, och finns säkert på CD-rom skivan över sveriges befolkning 1970

2005-05-08, 16:48
Svar #2

Utloggad Anders Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Ingela  
 
Om du har hittat Christina på 1970 års befolkning så kan du gå in på Jönköpings genalogiska förenings hemsida där hittar du avskrifter av födda döda och vigda i Jönköping med omnejd. Där bör du hitta hennes farfar. Ett tips är att börja söka i Kristina församling då Christina kommer från en resandesläkt och dom var oftast bosatta runt östra torget i nämnda församling.

2005-05-09, 09:55
Svar #3

Utloggad Fritz Rosendahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2022-03-23, 07:33
    • Visa profil
Hej Ingela.
Christinas farfar heter Vallentin och är född i Forsarum 1911 hans far heter Fritiof Lindberg är född 1873 i N. Sandsjö
mvh
Fritz

2005-05-13, 13:09
Svar #4

Ingela Fjellborg

Hej allesammans!
Jag har inte varit 'inne' här på någon vecka, så jag såg först idag att jag fått svar på min förfrågan.  
 
Tusen tack alla tre.
 
Många hälsningar
Ingela

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna