ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Körberg, Tommy (f. 1948)  (läst 5015 gånger)

2002-04-16, 16:11
läst 5015 gånger

Utloggad Kerstin Lindblad

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Är det någon som forskat kring Tommy Körberg?  
 
Tack på förhand  
Kerstin L

2003-07-10, 00:31
Svar #1

Björn Thunberg

Tommy Körberg har nu i ett flertal intervjuer talat om att han mycket sent fick reda på vilken som var hans pappa.
 
Det styrks av att i vem är vem har Tommy inte velat/kunnat uppge vem som är far till honom.
Men om du vill ha en antavla över Tommy skicka ett mail till honom via någon ev.agent.
 
Björn

2003-07-10, 19:37
Svar #2

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Om jag har tolkat uppgifterna i pressen rätt, så har det aldrig (vare sig för Tommy eller någon annan) varit något tvivel om vem som var hans far. Däremot är det belagt att Tommy och hans far hade dålig (eller obefintlig?) kontakt när Tommy var liten. Föräldrarna gifte sig aldrig, och modern gifte sig (när Tommy var sådär 3-4 år?) med en annan person, varvid Tommy fick styvfaderns namn Körberg.

2003-07-10, 20:32
Svar #3

Utloggad Torsten Berglund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 948
  • Senast inloggad: 2017-02-16, 01:20
    • Visa profil
Björn!
 
Vem är vem, som du hänvisar till, utkom i flera upplagor (uppdelade på Svealand, Götaland och Norrland samt Stockholm) under 1940 - 1960-talen.  
Jag kan inte återfinna artisten Körberg i detta verk (av förklarliga skäl...). Jag antar att det i själva verket är någon senare årgång av det mer välkända och spridda handbiografiska uppslagsverket Vem är det, som utkommer vartannat år sedan 1912, som du åsyftar i ditt inlägg - eller vilken är egentligen din källa, förutom skvallerpressen?

2003-07-11, 03:00
Svar #4

Björn Thunberg

Torsten !
 
Ja det är rätt jag menade Vem är det ?r.
Jag läste nog om det i Expressen, som förvisso numera också kan kallas skvallerpress

2004-08-17, 09:39
Svar #5

Tommy Andersson

Bert Tommy Gustaf Körberg är född 4 Juli 1948 i Norsjö

2012-08-28, 08:45
Svar #6

Utloggad Ewa Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2019-02-26, 19:15
    • Visa profil
Såg just i en tidning att Tommy Körberg är född i Norsjö i västerbotten och uppväxt i Ronneby. Blev ju nyfiken på om han kan finnas i mina anor då jag har hela släkten på farssidan i västerbotten. Bland annat finns Margot Wallström och de tre västerbottensförfattarna i mina anor. Någon som har information om Körbergs anor i västerbotten?

2012-08-28, 09:28
Svar #7

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Jag tror inte du menar att de finns bland dina anor utan snarare att de är avlägsna släktingar  Har för mig att jag sett hans antavla publicerad någonstans men är inte helt säker...
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2012-08-28, 10:19
Svar #8

Utloggad Moderator Kändisar

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 88
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
En nyskapad diskussion har slagits ihop med en tidigare, stängd diskussion om Tommy Körbergs anor samtidigt som ett inlägg som handlade om levande personer har raderats.

2017-10-26, 06:09
Svar #9

Utloggad Börje Abramsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 609
  • Senast inloggad: 2023-04-27, 19:15
    • Visa profil
Kan Tommy Körbergs biologiske fader heta/hetat Thuresson i efternamn och komma ifrån Västerbotten?
Med sina röstresurser, skulle det vara intressant om han har gemensamma förfäder med Roger Pontare!!! De har ju visat sin förmåga, åtskilliga gånger. Roger med sina rötter i södra Lappland!!!

2017-10-27, 21:35
Svar #10

Utloggad Katarina Sohlborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3058
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 23:53
    • Visa profil
    • www.thorsaker.se
Katarina Sohlborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna