ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Arnold, Harry (Persson) (1920-1971)  (läst 1232 gånger)

2003-06-30, 12:16
läst 1232 gånger

Birgitta Malmström

Hej
Har någon släktforskat om Harry Arnold? Jag tror att han hette Harry Persson. Han hade en storbandsorkester som spelade på Nalen bla.
 
MVH Birgitta

2005-04-04, 14:32
Svar #1

Utloggad Stefan Persson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2016-12-07, 16:52
    • Visa profil
Hej Birgitta!
 
Ang. Harry Arnold Persson
 
I anledning av din förfrågan den 30 juni 2003 beträffande Harry Arnold så hette han Harry Arnold Persson och föddes i Helsingborg 1920 och avled 1971 i Stockholm.
 
Fadern hette Oscar Ludvig Persson och var född 1884 i Kvistofta församling, 1 milsöder om Helsingborg, och han avled 1968 i Helsingborg. Modern hette Signe Kornelia, född Ohlsson.Hon var född 1893 och avled sama år som sin make, 1968.
 
farfar: Olof Persson, fördd 1842
farmor: Cecilia Petersdotter, född 1854
 
farfarsfar:Per Gunnarsson, född 1804, död 1860
farfarsmor: Hanna Månsdotter, fördd 1810, död 1862
 
farfarsfarfar: Gunnar Persson, född 1772, död 1842
farfarsfarmor: Karnas Ohlasdotter, född 1780
 
farfarsfarfarsfar: Pär Gunnarsson
farfarsfarfarsmor: Anna Pärsdotter
 
Gemensamt för denna farslinje är att samtliga män är födda i Kvistofta. deras hustrur kommer från Kvistofta, Härslöv samt Glumslöv. Männen är antecknade som Åbomän. Först till Kvistofta nr 8 och från 1830-talet på Kvistofta nr 3. Kvistofta nr 3 var en gård som fanns hos familjen fram till mitten på 1920-talet då Harry Arnolds pappa sålde sin tredjedel till en äldre bror.
 
Avslutningsvis kan tilläggas att på Harry Arnolds faderns morssida, är samtliga förfäder bördiga från ungefär samma område i Skåne, eller Billeberga, Saxtorp samt Glumslöv och männen är antecknade som Åbo/arrendator.
 
Detta är så långt jag har kommit i min släktforskning om min far.
 
Med vänlig hälsning
 
 
Stefan Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna